Leverans
Normal leveranstid är 1-3 dagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter. Vid högsäsong kan leveransen ta lite längre tid.
Leveranskostnad inom Sverige är från 49 kronor.
Vi använder frakt från Postnord och DHL
Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: info@butikzilo.se.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till transportföretaget och göra en skadeanmälan, samt till oss inom 5 dagar. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Glöm inte att du måste spara all emballage och varorna måste vara i oförändrat skick tills dess att ärendet är löst.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss så fakturerar vi dig 199 kr för vårt arbete med hantering av varorna.
Ångerrätt
Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. Tiden gäller från dagen antingen du eller ditt ombud mottagit paketet.
För byte och/eller returer måste varorna vara i skick för återförsäljning. Tänk på att vara försiktig med smink, parfym. smycken och annat som kan skada varorna när du provar dom. Skor får endast provas inomhus.
Vid nyttjande av din ångerrätt
Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss info@butikzilo.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller klart och tydligt.
Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar returnera produkterna till oss.
Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning, som exempelvis skokartonger.
Alla lappar och etiketter måste sitta kvar på varorna vid eventuellt byte och/eller retur.
På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.
Du skickar paketet till:
Zilo
Nedre Långvinkelsgatan 5
252 20 Helsingborg
Du är ansvarig för varan tills dess att vi mottagit den, varor som inte kommer fram till oss återbetals inte.
Produkten har blivit tillagd i varukorgen